A White Mt Doom - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wouter Rijke - WaarBenJij.nu A White Mt Doom - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wouter Rijke - WaarBenJij.nu

A White Mt Doom

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

09 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na een paar zonnige dagen in Rotorua vervolgde ik donderdag mijn reis naar Lake Aniwhenua. Een prachtig gelegen verblijf aan een meer met hangmatten voor uw genot. Hier leven mensen met een Maori achtergrond, die op de traditionele manier hun eten klaarmaken: in een gat in de grond. Aangezien gastvrijheid centraal staat in de levenswijze van de Maori, zorgen zij altijd voor veel te veel eten - hier kon ik mij dan eindelijk uitleven.
Met een nog goed gevulde maag vertrokken we de volgende dag naar Taupo (een stadje bij een gigantisch meer) waar het de bedoeling was dat ik ging skydiven! Ik zeg niet voor niets dat het de bedoeling was, want vrijdag sloeg het weer om en was het niet toegestaan om uit een vliegtuig te springen. De gevoelstemperatuur daalde 's avonds door de wind tot zo'n 2 graden, waardoor ik mij begon af te vragen of ik niet wat te vroeg naar het zuidelijk halfrond was afgereisd. Zaterdag zat het weer ook niet mee, waardoor skydiven voorlopig toekomstmuziek blijft.

Zondagochtend ben ik met wat medereizigers naar een outdoor natuurlijke jacuzzi geweest. Even uitleggen: door de vulkanische grond in het gebied (en drie actieve vulkanen in de buurt, maar daarover later meer) wordt het grondwater opgewarmd tot zo'n 40 graden. Hierdoor zijn de paar plekjes waar dit grondwater een meer of rivier bereikt zeer populair om lekker even pootje te baden of zelfs compleet kopje onder te gaan.
In de middag reden we naar een national park "Blue Duck Station", een gigantisch gebied waar alle zoogdieren worden afgeschoten om een beschermde blauwe eend te redden... Een bijzonder gegeven waar ik even aan moest wennen. Hier heb ik heerlijk kunnen wandelen zonder tetterende Amerikanen, Canadezen (die zijn het ergst) of Duitsers (die zijn er het meest) om me heen.

Dinsdag gingen we van het ene wifi-loze park naar het andere, namelijk Tongariro National Park, aan de voet van, jawel, drie actieve vulkanen: Mount Ruapehu, Mount Ngauruhoe (also known as "Mt Doom" uit the Lord of the Rings) en Mt Tongariro. Dit zorgt voor wat mooie fotootjes. Hier heb ik nog een erg mooie wandeling van een paar uur gemaakt met de drie vulkanen op de achtergrond, al had ik Mt Doom wel wat donkerder verwacht - deze was nu compleet bedekt in sneeuw.

Gister was het een lange rit van National Park naar Wellington, de mooie havenstad aan de onderkant van het noord eiland. Nu even een wasje draaien, uitslapen en genieten van gratis WiFi in de bibliotheek (gratis WiFi hier is zoiets als stromend, koud water in de woestijn). Zaterdag maak ik de overtocht naar het zuid eiland!

  • 09 Oktober 2014 - 07:38

    Henk:

    wow..., prachtige plaatjes en Mount Doom, maar dan net even anders. Ik beloof je niet dat wij straks ook een jacuzzi hebben

  • 09 Oktober 2014 - 08:40

    Maurice:

    Geweldige foto's Wouter!

  • 09 Oktober 2014 - 08:55

    Martin:

    Volhouden die LotR associaties ;)
    Leuk om te lezen man! Geniet ervan.

  • 09 Oktober 2014 - 08:55

    Martin:

    Volhouden die LotR associaties ;)
    Leuk om te lezen man! Geniet ervan.

  • 09 Oktober 2014 - 10:33

    Jurgen:

    Toffe foto's gast.
    Jammer van het skydiven, maar hopelijk komt het er nog wel een keer van.

  • 09 Oktober 2014 - 14:11

    Aaltje:

    Mooooie foto's man! Indrukwekkende natuur.
    Nu even lekker uitrusten....ook heerlijk op z'n tijd :) .
    xxx

  • 11 Oktober 2014 - 19:17

    Ria/Rex:

    Dit is echt niet verkeerd. Een reis, die je in je eentje begon en waarbij je nu af en toe behoefte hebt aan rust (geen gekakel om je heen). Je krijgt dus nauwelijks kans alleen op pad te gaan. Pak die momenten en geniet daar dan driedubbel van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Nieuw Zeeland

In 10 weken reis ik door heel Nieuw Zeeland met mijn rugzak!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

The Final Countdown

19 November 2014

Heading Back Up

08 November 2014

Queenstown

27 Oktober 2014

Half Way

17 Oktober 2014

A Whole New World
Wouter

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 4985

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 04 December 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: