The Final Countdown - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Rijke - WaarBenJij.nu The Final Countdown - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Rijke - WaarBenJij.nu

The Final Countdown

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

01 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar ben ik weer, terug in het bekende Auckland!
Na Christchurch vervolgde mijn weg naar Kaikoura, een kuststadje met heel veel zeehonden. Dit is een van de plekjes in Nieuw Zeeland waar je (met mooi weer) eeuwig zou kunnen blijven. Aan de kust is een prachtige zonsondergang te zien en naast zeehonden spot je ook al gauw walvissen en dolfijnen! Hier ben ik niet lang gebleven, want mijn volgende stop werd Blenheim, het zonnige stadje in het noorden van het Zuid eiland.

Hier vond een kleine reünie plaats met wat Duitsers die ik in Auckland heb ontmoet. Zij waren op zoek naar werk, maar in het weekend konden we gerust even van de zon genieten!
Na Blenheim was het alweer tijd voor de overtocht naar Wellington, waar ik zes weken daarvoor ook al verbleven heb. Eén van de activiteiten die voor mij nog ontbrak in Wellington was een Lord of the Ring movie tour - Wellington is dé plek waar de meeste scenes zijn opgenomen en bewerkt en waar al het filmmateriaal vandaan komt (zwaarden, maskers, kostuums, etc). Dit was een mooie gelegenheid om die tour nog even mee te pakken.

Na Wellington was het één rechte weg naar Auckland, met een enkele stop - Tongariro National Park. Een paar blogs terug had ik het over "a white mt doom". De berg die gebruikt wordt in de LotR films is één van de drie (actieve) vulkanen die naast elkaar liggen in het National Park. Wat je kan doen is een dagwandeling tussen twee van die vulkanen door, wat wederom ook het landschap is van Mordor. Samen met twee reizigers met wie ik goed bevriend ben geworden in de afgelopen twee maanden gingen we de uitdaging aan.

Halverwege de tocht was het flink klimmen en met de harde wind lag de gevoelstemperatuur ruim onder het vriespunt. Ik begon opeens te snappen waarom Frodo en Sam het zo moeilijk hadden. Op het hoogste punt waren er wel hele mooie plaatjes te schieten en uiteindelijk hebben we de crossing ruim binnen de geschatte tijd gelopen.

Zaterdag stapten we weer op de bus richting Auckland. Weer terug in de grootste stad van Nieuw Zeeland is het besef toch wel doorgedrongen dat de reis er op zit, en het nu nog wachten is op mijn vlucht. Er was toch nog wat vermaak voor ons geregeld op zondag. De hele stad was afgezet voor de jaarlijkse Christmas Parade door het centrum heen. Samen met duizenden mensen zagen we heel veel karren voorbij komen met kerstmannen, sneeuwpoppen, rendieren en elven maar ook iets ongemakkelijkere karren zoals een Jezus Christus kar met daarachter een Jezus die een kruis mocht slepen door de hele stad. Al met al een bijzondere ervaring om in 20 graden mensen "merry Christmas" te horen zeggen.

In de laatste dagen is het nog even een afscheidsbiertje drinken met de reizigers die nu ook in Auckland zijn, en wat souvenirs uitzoeken. Woensdag stap ik weer in het vliegtuig voor 30 uur, en dan is het ook wel weer heel leuk om iedereen in Nederland weer te zien!

  • 01 December 2014 - 07:32

    Henk:

    Hé Wouter, ook voor ons is het aftellen. De voorbereidingen zijn in volle gang en horen graag al jou verhalen en ik vermoed dat er nog enkele foto's zijn die we nog niet hebben gezien.

  • 01 December 2014 - 20:08

    Ilvy:

    Geniet van de paar laatste dagen!! Ik snap dat je nog wel even zou willen blijven, maar wij vinden het fijn je snel weer te zien

  • 01 December 2014 - 21:08

    Aaltje:

    Man, wat heb je toch veel geweldige dingen gedaan! En wat een mooie foto's.
    Afscheid nemen van dit land zal best lastig zijn...
    Nog een paar mooie dagen gewenst en goede reis terug.
    We zien je op Schiphol! :)
    xxx

  • 02 December 2014 - 13:42

    Jurgen:

    Bijna iedereen;).duurt nog een paar weken voordat wij een tussentijds biertje of 2 kunnen drinken.
    Goede terug vlucht vast gewenst voor woensdag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

In 10 weken reis ik door heel Nieuw Zeeland met mijn rugzak!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

The Final Countdown

19 November 2014

Heading Back Up

08 November 2014

Queenstown

27 Oktober 2014

Half Way

17 Oktober 2014

A Whole New World
Wouter

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1290
Totaal aantal bezoekers 4977

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 04 December 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: