Down Under - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Rijke - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Wouter Rijke - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

25 September 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nou, daar ben ik dan! Na 38 uur onderweg te zijn geweest vanaf thuis tot aan het hotel kon ik eindelijk ff douchen... Al zijn de douches hier niet gemaakt voor mensen langer dan 1m75 volgens mij. Maar voor ik in het hostel was ging er nog wel wat aan vooraf. Laat ik bij het begin beginnen.

Eenmaal door de paspoortcontrole kon ik nog een keer zwaaien naar papa, mama en Harmke en toen was ik dan echt alleen. Dat was wel even wennen. Al merkte ik snel dat ik erg leuk gezelschap ben. Gezellig met mij, mijzelf en ik struinde ik wat over het vliegveld, op zoek naar mijn gate. Daar stonden al rijen voor de security (1,5 uur van tevoren) - dus conformistisch als ik ben, ben ik er maar bij gaan staan. Na een paar laatste appjes was ik twee uur later los van de Nederlandse grond. Na één film, wat afeveringen van wat series en een smerige vliegtuigmaaltijd later was ik op vliegveld Dubai. De vier uur die ik daar moest wachten gingen dankzij How I Met Your Mother op mijn iPad vrij snel. Het grootste passagiersvliegtuig ter wereld (de Airbus) heeft jammer genoeg niet meteen meer beenruimte, maar ondanks dat ben ik de 14 uur van Dubai naar Brisbane prima door gekomen. Daar was het nog even bijtanken om twee uur na aankomst ook weer op te stijgen naar Auckland. Vier uur later was ik dan eindelijk op bestemming! De Nieuw Zeelandse klok zei 13:30, terwijl mijn eigen klok 3:30 aangaf. Dat was dus wel even aanpassen.
Als je backpack letterlijk alles is wat je mee hebt kun je je voorstellen dat je die absoluut niet kwijt wilt zijn. Daarom werd ik redelijk zenuwachtig toen ik de meeste bagage al 10x voorbij had zien komen en mijn tas er nog steeds niet was. Na een half uurtje zweten kwam dan toch eindelijk mijn tas de band op en mocht ik door de beveiliging. Na wat geld te hebben gepind was het wachten op de shuttlebus, waar zo'n twintig backpackers stonden te wachten. Contact maken was dus ook niet zo moeilijk. Ik was al snel aan de praat met twee Duitse zussen die ook naar mijn hotel moesten, dus ik kwam erachter hoe mijn Engels was - een stuk beter dan die van hun gelukkig. Eenmaal in het hotel kon ik eindelijk douchen...

Na een heerlijke douche is het eerste avondmaal toch maar Burger King geworden, en lag ik rond 20:00u plat. Nu heb ik het klokje rond geslapen, en ga ik de grootste stad van Nieuw Zeeland maar eens ontdekken!

  • 25 September 2014 - 07:32

    Henk:

    hé kanjer. Klinkt goed. Het was mij niet geheel onbekend dat jij leuk gezelschap bent

  • 25 September 2014 - 08:10

    Johnny:

    Gaaf bro! Vliegtuigeten heeuj! Enjoy NZ! gr. Johnny

  • 25 September 2014 - 08:22

    Aaltje:

    Hey man, leuk om je verslag te lezen!
    Sterkte met je jetlag, en veel plezier :)
    xxx mama

  • 25 September 2014 - 08:41

    Maurice:

    Dat moet een beste reis zijn geweest. Maar goed om te horen dat alles oke is!
    Ga d'r van genieten daar! Gr. Maurice

  • 25 September 2014 - 12:24

    Jurgen:

    Goed om te lezen dat je goed bent aangekomen. Heb helaas dezelfde ervaringen met die smerige vliegtuigmaaltijden :(
    Veel plezier daar, maar gaat zeker goed komen!

  • 25 September 2014 - 12:25

    Opa:

    opa heeft gelezen dat je goed bent aangekomen
    opa wenst je een fijne tijd daar toe

    groeten
    opa

  • 26 September 2014 - 00:03

    Edley:

    Burger King? En onze mac traditie dan :p?

    Greetings from the Ed meister

  • 26 September 2014 - 11:26

    Ferry @ Janet:

    Hoi Wout,
    Slopend zo'n reis en alle indrukken die je op doet!
    Lekker dat je daar het voorjaar ingaat. Veel
    plezier met alle nieuwe vrienden die je maakt
    En geniet van het mooie land. Gr Ferry & Janet

  • 26 September 2014 - 12:02

    Hinke:

    Ha die Wouter,
    Heel veel plezier in NZ!! Ik heb er ruim 10 jaar geleden (omg we worden oud...) ook rondgetrokken en vond het geweldig. En voor daredevils zoals jij (toch??;-)) helemaal een groot feest. Geniet ervan en laat het weten als je de terugreis toevallig via Melbourne gaat! Gr Hinke & men

  • 26 September 2014 - 12:43

    Joop Leenheer :

    Hallo Wouter, leuk om dit te mogen lezen, het is alweer een poosje geleden dat wij wat hebben gehoord van elkaar, maar ja zo gaat het als jij weer buiten beeld ben van ons Diagnosecentrum. Leuk, die mooie reis van jou, en jij doet mij er een plezier mee als ik jouw verslagen mag lezen, over dat mooie land. Ik wens jou een prachtige en mooie en gezellige en leerzame reis toe en natuurlijk heel veel plezier en lol. groeten Joop de Assessor, of gewoon jouw ex collega van het DC Apeldoorn.

  • 26 September 2014 - 16:16

    Ria Van Katwijk:

    Hoi Wouter,
    het eerste deel zit erop en nu kan het grote genieten beginnen. Het zal vast wel eens pittig zijn (op welke manier dan ook) maar de indrukken die je op gaat doen en alles wat je onderneemt kunnen ze je niet meer afnemen. Een hele ervaring.
    Gr. Rex en Ria

  • 29 September 2014 - 07:18

    Martijn Kleiboer:

    Hoi Wouter,

    Het is zeker een lange vlucht 36 uur opgesloten in een ruimte. Je heb het overleeft en nu moet jij "Down Under"overleven. Wij wensen jouw erg veel plezier en lees graag jouw verslagen van jouw mooie avontuur in Australië.

    Als je in Melboure kom, race even een rondje over het circuit heen, zul je geweldig vinden!!

    Succes en veel plezier, GO DOWN UNDER!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland

In 10 weken reis ik door heel Nieuw Zeeland met mijn rugzak!

Recente Reisverslagen:

01 December 2014

The Final Countdown

19 November 2014

Heading Back Up

08 November 2014

Queenstown

27 Oktober 2014

Half Way

17 Oktober 2014

A Whole New World
Wouter

Actief sinds 22 Aug. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 4995

Voorgaande reizen:

22 September 2014 - 04 December 2014

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: